Šiuolaikinis gyvenimas yra neatsiejamas nuo interneto. Žinoma, internetas vis labiau tampa neatsiejama verslo dalis. Dauguma įmonių naudojasi interneto teikiamomis naudomis, kad pritrauktų daugiau klientų, kuria interneto svetaines, socialinių tinklų puslapius, naudoja reklamą internete. Yra daug receptų, kaip pritraukti klientų, bet tikriausiai niekas nepaneigs, kad interneto svetainė vis dar sudaro didelę reikšmę įmonės įvaizdžiui. Turėti vien interneto svetainės neužtenka, reikia žinoti, ar ji pritraukia klientų ir ar padeda įmonei parduoti prekes bei paslaugas.

Yra ne viena priemonė interneto svetainės lankomumui analizuoti, bet šiuo metu neabejotina lyderė yra „Google Analytics“. Šia sistemą sukūrė „Urchin Software Corporation“, kurią 2005-ųjų balandį įsigijo visiems gerai žinoma „Google“ korporacija. Tuomet šis įrankis tapo nemokamas ir laisvai prieinamas visiems svetainių savininkams. Technologijoms nenustojant augti, nuolat tobulėja ir „Google Analytics“. Per kelerius paskutiniuosius metus atsirado ne tik naujų techninių funkcijų, bet ir kardinaliai pasikeitė jos išvaizda.

Pagrindiniai duomenys, kuriuos galima stebėti „Google Analytics“ sistemoje:

  • Unikalių vartotojų skaičius (apsilankiusių žmonių skaičius svetainėje).
  • Grįžtančių vartotojų skaičius (lankytojai, kurie svetainėje apsilanko ne pirmą kartą).
  • Vidutinė apsilankymo trukmė.
  • Demografiniai rodikliai (lytis, amžius).
  • Geografiniai rodikliai (kalba, vietovė).
  • Lankytojų pomėgiai.
  • Kaip lankytojai surado svetainę (natūrali paieška, mokama reklama, socialiniai tinklai ar kita).
  • Naudojant „Google Adwords“ reklamą, galima stebėti reklamos veikimą.
  • Turint el. parduotuvę, galima matyti, kiek žmonės joje išleido ir ką pirko.
  • Daugelis kitų parametrų.

Pagal šiuos duomenis galima spręsti, kur reikia daugiau investuoti. Gal reikia labiau investuoti į reklamą internete, o gal į socialinius tinklus? Nestebėti savo svetainės lankytojų elgsenos yra beveik tas pat, kaip vairuoti automobilį ir nežinoti, kur važiuoji, kiek jau nuvažiavai ir kiek dar liko važiuoti. Tai tiesiog važiavimas dėl važiavimo. Taip pat ir interneto svetainė: investavus ir sukūrus svetainę, norima, kad ji neštų naudos, bet nežinant, koks reklamos kanalas pritraukia lankytojus ir kaip lankytojai joje elgiasi, gali būti sunku pasiekti norimo rezultato.

Todėl į svetainę įdiegus „Google Analytics“ ir nustačius taip, kad ji veiktų maksimaliai naudingai, galima pasiekti teigiamų pokyčių.

Pasidalink:
Facebook