SEO strategija aktuali kiekvienos internetinės svetainės optimizavimo procese. Šiame straipsnyje aptarsime 2020 metų SEO tendencijas. Kam didžiausią reikšmę “Google” skirs šiais metais”? Kaip optimizuoti internetinę svetainę, kad ji būtų tinkamai reitinguojama paieškos sistemų. Ar šių metų SEO tendencijos išlieka aktualios ir toliau?

Dirbtinio intelekto progresas: kaip tai įtakos Jūsų SEO?

Pastaruoju met “Google” dirbtinis intelektas vis sparčiau evoliucionuoja. Pavyzdžiui 2015 metais mes buvome supažindinti su “RankBrain” – paieškos algoritmu, kuris padeda “Google” pateikti vartotojams tinkamesniu rezultatus.

Naujausias žingsnis šiame dirbtinio intelekto progrese yra sistemos (Bidirectional Transformers for Language Understanding (BERT)) įdiegimas, kuri “Google” padeda tinkamai apdoroti natūralią kalbą. Joje nagrinėjami patys pagrindiniai žmonių paieškos principai. “Google” teigia, jog šis algoritmas rodo didžiausią šuolį į priekį per pastaruosius penkis metus ir vieną didžiausių šuolių į priekį  per visą paieškos istoriją.

Svetainės optimizavimo procesui, tai reiškia, jog “Google” tekstinę kalbą identifikuos dar tiksliau. Ir svetainių turėtojai, bei SEO specialistai  dar labiau, nei bet kada anksčiau turi sutelkti dėmesį į naudingo, aktualaus ir aukščiausios kokybės turinio kūrimą.

Paieška balsu

Kuomet 2012 metais buvo pristatyta paieška balsu, daug kas manė, jog tai bus visiškai nereikšmingas ir greitai “užgesiantis” projektas. Tačiau šiai dienai apie šią technologiją žinome pakankamai daug ir dėka schema.org tai bus galima taikyti ir ateityje.

Pagrindinės paieškos balsu galimybės:

  • Schemos žymėjimas. Tinkamai internetinėje svetainėje patalpinta schema gali padėti pasinaudoti milijonais balso paieškų per mėnesį. Taip pat schemos žymėjimas internetinėje svetainėje daro didelę įtaką “Google” paieškos rezultatuose pateikiamiems fragmentams, kurie Jūsų verslui gali būti labai pelningi;
  • Kalbėjimas. Tinkamai išnaudotas “Speaktable” įrankis Jūsų svetainėje gali Jūs tinkamai identifikuoti ir reitinguoti paieškos balsu rezultatuose. Patalpinkite svetainėje turinį, kuriame yra garso įrašai. Naudokite techniką, kuomet užduoda klausimą ir jį atsakote. “Google” analizuoja garsą. Dažniausiai paieškos atliekamos klausimo uždavimo metodu, taigi taip identifikavus klausimą bus identifikuotas ir atsakymas.
  • “Google” veiksmai (Google Actions).Optimizuoti turinį naudojantis  “Google Assistant”. Kūrimo platformoje veiksmai (“Google” Actions) leidžia sukurti veiksmus integruojant turinį ir paslaugas, bei tai pateikiant trečiosioms šalims. Tai suteikia galimybę rasti vartotojams Jūsų programą, bendrauti. Pateikite šią programą, kaip rekomendaciją vartotojams atsakydami į užklausas. 

Pateikiamas turinys,  aiškiai formuojantis paieškos tikslą

“Google” investuoja daug į subjekto identifikavimą. Iki šiol internetinėse svetainėse talpinama informacija turėjo būti aiškiai įvardinta:

  • veiklos apibūdinimas;
  • pavadinimas;
  • veiklos sritis;
  • teikiamos paslaugos ir pan.

Bet ką daryti tokiais atvejais, kai vartotojai ieško ne visai aiškaus subjekto? Kaip tinkamai pavyksta “Google” identifikuoti ir pateikti Jūsų internetinėje svetainėje talpinamą informaciją?

2015 metais „Google“ pateikė patentą pavadinimu „Paieškos rezultatų reitingavimas pagal subjektų metriką“, iš čia yra kilęs aukščiau pateiktas subjekto aprašymas. Šis patentas perkelia svetainės identifikavimą į visiškai naują lygį, ir leidžia “Google” apskaičiuoti vartotojų ketinimų tikimybę ir pateikti tikslius rezultatus.

Taigi, “Google” geba tinkamai įvertinti Jūsų internetinės svetainės turinį ir tiksliai įvertinti paieškos subjektą. Žinoma, vertėtų nepamiršti, kad subjektu gali tapti ir pats svetainės pavadinimas ir tai turėtų didžiulį pranašumą.

Informacinis skydelis

Informacinis skydelis rodomas dešinėje paieškos rezultatų pusėje yra ypatingai svarbus įmonėms, kurios nori greitai atkreipti į save vartotojų dėmesį ir pateikti pačią svarbiausią informaciją.

Praeitais metais “Google” pradėjo leisti reikalauti verslo subjektams savo informacinio skydelio, suteikdamas jiems redaguoti ir valdyti informaciją “Google” paieškos sistemoje. Sistemoje užsiregistravę verslo subjektai gali pateikti konkrečias užklausas:

  • pakeisti darbo laiką;
  • koreguoti nuotraukas;
  • pateikti/pakeisti įmonės buveinės adresą ir pan.

Šie informaciniai skydeliai padeda vartotojams greičiau pasiekti Jūsų internetinę svetainę. Jeigu Jūsų veikla dar neturi susikūrusi informacinio skydelio turite teisę pretenduoti veiklą registruodami “Google My Business” paskyroje.

Žinoma, svarbu, jog Jūsų svetainė atitiktų “Google” reikalavimus. Internetinė svetainė turi turėti “Search Console” įskiepį, kuriuo “Google” tikrina internetinės svetainės atitikimą reikalavimas.

Kaip matote informacinis skydelis gali padidinti pasitikėjimą Jūsų verslu ir suteikti papildomo matomumo. Žinoma, ne kiekvienam norinčiam pavyksta lengvai gauti galimybę į asmeninį informacinį skydelį.

Kokybiškas, autoritetingas ir patikimas turinys 

E-A-T (angl. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) – konkurencija, autoritetingumas ir patikimumas. Tai veiksniai, kurie tiesiogiai ne įtakoja reitingavo paieškos sistemoje, tačiau buvo ir tikrai išlieka svarbūs Jūsų svetainės optimizavimui.

“Google” svarbus profesionalus turinys. Jeigu Jūsų internetinėje svetainėje pateikiama ekspertinė informacija, cituojami puslapiai turintys aukštus reitingus ir Jūsų internetinės svetainės informacija cituojama kituose puslapiuose, tai “google” identifikuoja kaip profesionalią informaciją, kurią būtina parodyti atitinkančioms paieškoms.

Taigi vertėtų įsidėmėti, jog internetinėje svetainėje turi būti talpinamas kokybiškas ir konkurencingas turinys. Profesionali ir ekspertinė informacija ne tik generuos srautą į Jūsų internetinę svetainę, bet ir padės išlaikyti vartotojų dėmesį, o tai įtakos ir “Google” reitingą.

Turinio svarba internetinėje svetainėje

“Google” tapo labai protinga ir gali tinkamai identifikuoti paieškos užklausas. 2018 rugsėjį “Google” pateikė “temos sluoksnį” (angl. “topic layer”), tai algoritmas kuris leidžia suprasti ir identifikuoti internetinėje svetainėje pateiktą informacinę struktūrą. Taigi artėjama prie to, kad turinys turi būti kuriamas ne tik dėl paieškos sistemų robotų, bet ir dėl vartotojų sudominimo.

Įdomus ir skatinantis įsitraukti turinys darys dar didesnę naudą, nei techniškai tinkamai paruoštas tekstas. Įdomus turinys sudomins lankytoją, o “Google” algoritmas tinkamai identifikuos turinio struktūrą ir semantiką.

Vaizdinė paieška

Viena iš šių metų SEO tendencijų naujovių – sparčiai populiarėjanti vaizdinė paieška. Vis daugiau žmonių atlieka vaizdinių paieškų, nei iki šiol. Tam įtakos turi sparčiai patobulėjusios vaizdinės technologijos naujovės. Nors žinoma, jos yra dar tik vystymosi stadijoje, tačiau “Google Lens” šiuo metu jau gali atpažinti daugiau kaip milijardą objektų ir šis skaičius vis dar sparčiai auga.

Žmonės noriai ieško informacijos pasitelkdami į pagalbą vaizdus. Vaizdinė paieška ypatingai naudinga ieškant konkrečių prekių, kelionių nuorodų, informacijos apie įmones, vertimų, produktų sudėties ir begalės kitų dalykų.

Norint tinkamai optimizuoti vaizdinį turinį reikia pasirūpinti internetinėje svetainėje talpinamų vaizdų SEO. Žinoma, svarbu, kad vaizdai būtų tinkamai aprašyti. Bet ne mažiau svarbu, jog pati internetinė svetainė būtų autoritetinga. Kaip buvo aprašyta anksčiau “Google” ypatingai daug dėmesio skiria ekspertinę informaciją teikiančioms internetinėms svetainės.

Paieškos rezultatai vystysis toliau

Per pastaruosius metus matome, kad paieškos rezultatai (SERP) vystosi labai sparčiai. Galima daryti išvadą, jog tas spartumas ir ateinančiais metais tikrai nesumenks.

Įdiegę paiešką balsu, paieškos rezultatų fragmentus, informacinius skydelius “Google My Business” paskyroje ir atnaujinus vaizdų paieškos rezultatus reikia apsvarstyti naują strategiją, kuri leistų optimizuoti turinį ir būti matomiems daugybėje natūralių paieškos rezultatų.

Sunku žinoti, kaip „Google“ keis SERP ateinančiais metais, tačiau teisinga sakyti, kad strategijos, kurias šiandien naudojame paieškos aplinkai, greičiausiai bus pasenusios vos per šešis mėnesius.

Įsitikinkite, kad jūsų strategijos yra lanksčios, ir nuolatos ruoškitės pokyčiams tiek jūsų verslo sektoriuje, tiek nuolat besikeičiančioje paieškos aplinkoje. Atkreipkite dėmesį į paieškų sezoniškumą ir naudokite tokius įrankius, kaip „Google Trends“, kad padengtumėte bet kokį ne sezono deficitą, kurį galite patirti.

SEO pasaulis 2020 m. Yra ryškus ir jaudinantis, tačiau tam reikės daugiau investicijų ir intelektualinės strategijos nei bet kada anksčiau.

Pasidalink:
Facebook