Naršymas internete kasdien vis auga. Internete žmonės bendrauja, žiūri filmus, mokosi, ieško informacijos ir kita. Sparčiai augant interneto vartojimui, įmonės taip pat bando pasiekti savo klientą internetu. Geriausias būdas pasiekti klientą – žinoma, turėti interneto svetainę. Įmonei interneto svetainė yra tarsi vizitinė kortelė, įmonės veidas. Žmogus, ieškodamas informacijos, gali peržiūrėti ne vieną svetainę, todėl įmonė turi skirti didelį dėmesį, kad jos svetainė sudomintų ir paskatintų pirkti prekes ar paslaugas. Apžvelkime kelis pagrindinius etapus interneto svetainės kūrime.

1. Interneto svetainės tikslas

Prieš pradedant visus darbus, reikėtų pagalvoti bei su kolegomis aptarti, kokiu tikslu bus kuriama interneto svetainė. Tikslas gali būti ne vienas. Galbūt norite savo pardavimus perkelti į internetą ir reikia kurti internetinę parduotuvę, o gal tai turi būti naujienų portalas, kur rašysite naujienas iš savo vykdomos srities? Tai gali būti ir reprezentacinė svetainė, kurioje bus pateikta informacija apie įmonę, todėl yra svarbu išsigryninti būsimos interneto svetainės tikslą.

2. Interneto svetainės domeno pasirinkimas

Interneto svetainės domenas arba URL – adresas, kurį žmones veda savo interneto naršyklėje, kad pasiektų interneto svetainę. Domenas ne visada turi sutapti su įmonės pavadinimu, nes dažniausiai įmonės pavadinimas neatskleidžia veiklos srities. Reikėtų rinktis lengvai įsimenantį domeną ir tokį, kuris atspindėtų įmonės vykdomą veiklą. Ilgi ir neaiškūs pavadinimai tiktai trikdo ir žmonės dažniausiai jų neprisimena. Šiuo metu Lietuvoje yra užregistruota ne vienas tūkstantis domenų, todėl neužtenka vien sugalvoti domeno, reikia dar patikrinti, ar jis yra laisvas ir ar galima jį naudoti. Pasitikrinti, ar domenas yra laisvas, galima registrų centre Whois.

3. Informacijos surinkimas

Jei pasirinktas geras domenas, bet interneto svetainėje nebus pateiktos informacijos apie įmonę, jos prekes ar paslaugas, tokioje svetainėje niekas nesilankys. Jei tai elektroninė parduotuvė, reikėtų turėti prekių, kurios bus pardavinėjamos, sąrašą, jų aprašymus, nuotraukas, technines specifikacijas, galbūt vaizdo įrašą. Kuo daugiau informacijos, tuo geriau. Jei tai reprezentacinė svetainė, tuomet reikia informacijos apie įmonę, jos vykdomą veiklą, jei įmonė teikia paslaugas, pvz. gamina baldus, gali būti pateiktos baldų nuotraukos. Nesvarbu, koks svetainės tikslas, bet informacija turi būti aiški, suprantama ir naudinga, kad vartotojas, kitą kartą ieškodamas panašios informacijos, sugrįžtų.

4. Interneto svetainės struktūrą

Surinkus informaciją, kurią norima įkelti į interneto svetainę, reikėtų nusibraižyti svetainės struktūrą, tai yra, kaip ir kur informacija bus išdėstyta svetainėje. Net ir pačiai geriausiai informacijai yra svarbus jos išdėstymas svetainėje. Galbūt informaciją reikia sugrupuoti į tam tikras grupes, svetainės meniu bus viršuje ar šone, nuotraukos keliamos prieš tekstą ar po juo. Šio etapo metu informacija yra struktūrizuojama, nustatoma, kokie puslapiai bus svetainėje.

5. Svetainės funkcionalumas

Šiame etape yra nustatomas būsimos interneto svetainės funkcionalumas. Svetainė gali turėti daugybę funkcijų, tai gali būti įvairios užklausų formos, komentarų rašymas, jei reikalinga registracija bei prisijungimas, ir daugelis kitų. Funkcionalumas labiausiai priklauso nuo svetainės tipo. Žinoma, elektroninės parduotuvės turi žymiai daugiau funkcionalumo nei reprezentacinės svetainės.

6. Interneto svetainės kūrimo platforma

Interneto svetainės kūrimą supaprastina ir pagreitina įvairios turinio valdymo sistemos (TVS). Jų yra pačių įvairiausių, bet šiuo metu viena populiariausių reprezentacinių svetainių kūrimui yra „WordPress“, o elektroninių parduotuvių – „OpenCart“. Žinoma, visada galima programuoti unikalų TVS, pritaikytą tik vienai svetainei, be tai užims daug laiko, bus brangu ir nelabai naudinga. Reikėtų atlikti trumpą turinio valdymo sistemų apžvalgą, išanalizuoti, kokį funkcionalumą suteikia ir ar jo užtenka Jūsų svetainei.

7. Dizainas

Surinkus informaciją, nusibraižius svetainės struktūrą bei išsirinkus TVS, galima pradėti kurti dizainą. Dizainas turėtų reprezentuoti įmonę, jos paslaugas ar prekes. Visus dizaino darbus rekomenduojama patikėti patyrusiam dizaineriui, nes parinktos netinkamos ir nesuderintos spalvos, netinkamas tekstų šriftas ir kiti trūkumai tik išbaidys lankytoją iš interneto svetainės, nors informacija joje buvo būtent tokia, kokios ieškojo.

8. Programavimas

Programavimą, kaip ir dizainą, reikėtų palikti tos srities profesionalams. Blogai suprogramuotoje svetainėje gali neveikti visos numatytos funkcijos, svetainė gali ilgai krautis, puikus dizainas gali atrodyti visai kitaip ir daugelis kitų nesklandumų. Patyręs ir savo sritį išmanantis programuotojas suprogramuos svetainę taip, kad ji veiks ne vienerius metus, bus apsaugota nuo įvairių kenkėjiškų veiksmų. Jei svetainės dizainas ir atrodo taip, kaip sukūrė dizaineris, dar nereiškia, kad svetainė yra suprogramuota taisyklingai. Gali būti, kad ją publikavus nebebus galima nieko keisti, bet informacija visada gali ir turi keistis.

9. Testavimas

Suprogramavus svetainę yra atliekamas testavimas. Testavimo metu tikrinamas svetainės funkcionalumas, tikrinamas dizainas – ar jis atitinka tai, ką sukūrė dizaineris, patikrinami tekstai, ar nėra klaidų, įmonės kontaktinė informacija ir kt. tam, kad būtų užtikrintas sklandus svetainės veikimas be jokių klaidų ar trūkumų.

10. Atnaujinimas ir priežiūra

Atlikus visus darbus, svetainės nereikėtų užmiršti. Reikia nuolat tikrinti, ar ji veikia gerai, ar neatsiranda kokių nors klaidų. Taip pat reikėtų vis atnaujinti informaciją, kad žmogus, apsilankęs svetainėje, gautų pačią naujausią informaciją.

Pasidalink:
Facebook