Kasdien naudojimasis internetu vis auga. Internete žmonės bendrauja, žiūri filmus, mokosi, ieško informacijos ir kita. Sparčiai augant interneto vartojimui įmonės taip pat bando pasiekti savo klientą internetu. Geriausias būdas pasiekti klientą internetų žinoma yra turėti interneto svetainę. Įmonei interneto svetainė yra tarsi vizitinė kortelė, įmonės veidas. Žmogus ieškodamas informacijos gali peržiūrėti ne vieną svetainę todėl įmonė turi skirti didelį dėmesį, kad jos svetainė sudomintu žmogų ir paskatintu pirkti prekes ar paslaugas. Apžvelkime kelis pagrindinius etapus interneto svetainės kūrime.

1. Interneto svetainės tikslas

Prieš pradedant visus darbus reiktu atsisėti ir pagalvoti, aptarti su kolegomis kokiu tikslu bus kuriama interneto svetainė. Gali būti ne vienas tikslas. Galbūt norite savo pardavimus perkelti į internetą ir reikia kurti internetinę parduotuvę, o gal tai turi būti naujienų portalas kur rašysite naujienas iš savo vykdomos srities, tai gali būti ir reprezentacinė svetainė kurioje bus pateikta informacija apie įmonę. Gali būti daugybė tikslų kurti interneto svetainę, todėl reikia gerai pagalvoti koks turėtu būti interneto svetainės tikslas.

2. Interneto svetainės domeno pasirinkimas

Interneto svetainės domenas arba URL yra adresas kurį žmones suveda savo interneto naršyklėje, kad pasiektų interneto svetainę.  Domenas ne visada turi sutapti su įmonės pavadinimu, nes dažniausiai įmonės pavadinimas neatskleidžia veiklos srities. Reikia rinktis lengvai įsimenanti domeną, ir jis turėtu atspindi įmonės vykdomą veiklą. Ilgi ir neaiškus pavadinimai tiktai trikdo žmonės ir jie jų dažniausiai neprisimeną. Šiuo metu yra užregistruota tikrai ne vienas tūkstantis domenų Lietuvoje todėl sugalvoti domeną vien neužtenka reikia žinoti ar jis yra laisvas ir ar bus galima jį naudoti. Pasitikrinti ar domenas yra laisvas galite registrų centre Whois

3. Informacijos surinkimas

Jei ir bus pasirinktas geras domenas, bet interneto svetainėje nebus pateikiama reikiama informacija apie įmonę jos prekes ar paslaugas tikrai niekas tokioje svetainėje nesilankys. Jei tai elektroninė parduotuvė reikia turėti prekių sąrašą kurios bus pardavinėjamos, prekių aprašymai, nuotraukos, techninė specifikacija galbūt galimas vaizdo įrašas, kuo daugiau informacijos tuo geriau. Jei tai reprezentacinė svetainė taip reikia informacijos apie įmonę, jo vykdomą veiklą, jei įmonė teikia paslaugas pvz. gamina baldus tai gali būti talpinamos baldų nuotraukos. Nesvarbu koks svetainės tikslas, bet informacija turi būti aiški, suprantama ir naudinga žmogui, kad jis kitą karta ieškodamas panašios informacijos jis sugrįžtu.

4. Interneto svetainės struktūrą

Surinkus informacija kuria norima talpinti interneto svetainėje, reikėtu nusibraižyti svetainės struktūrą tai yra kaip ir kur informacija bus išdėstoma svetainėje. Turint ir pačia geriausia talpinama informacija jos išdėstymas svetainėje yra svarbus. Galbūt informacija reikia sugrupuoti į kokias tai grupes, svetainės meniu bus viršuje ar šone, nuotraukos talpinamos prieš tekstą ar po tekstu. Šio etapo metu informacija yra sustruktūrizuojama, nustatoma kokie ir puslapius bus svetainėje.

5. Svetainės funkcionalumas

Šiame etape yra nustatomas būsimos interneto svetainės funkcionalumas. Svetainė gali turėti daugybę funkcijų, tai gali būti įvairios paklausimo formos, komentarų rašymas, jei reikalinga registracija ir prisijungimas ir daugelis kitų. Funkcionalumas labiausiai priklauso nuo svetainės tipo. Žinoma elektroninės parduotuvės turi žymiai daugiau funkcionalumo nei reprezentacinės svetainės.

6. Interneto svetainės kūrimo platforma

Kad supaprastinti ir pagreitinti interneto svetainės sukūrimą yra naudojamos įvairios turinio valdymo sistemos(TVS). Yra pačių įvairiausių turinio valdymo sistemų, bet šiuo metu viena populiariausių sistemų reprezentacinių svetainių kūrimui yra WordPress, o elektroninių parduotuvių OpenCart. Žinoma visada galima programuoti unikalų TVS pritaikyta tik vienai svetainei, be tai užims daug laiko, bus brangu ir nelabai naudinga. Reikėtu atlikti turinio valdymo sistemų trumpa apžvalga, pažiūrėti kokį funkcionalumą suteikia ir ar jo užtenka Jūsų svetainei.

7. Dizainas

Surinkus informacija, nusibraižius svetainės struktūrą bei išsirinkus TVS galima pradėti piešti dizainą. Dizainas turėtu atitikti įmonę jos paslaugas ar prekes. Visus dizaino darbus yra rekomenduojama patikėti patyrusiam dizaineriui nes parinktos blogos ir nesuderintos spalvos, netinkamas tekstų šriftas ir kita tik išbaidys žmogų iš interneto svetainės, nors ir informacija joje yra būtent ta kurio ieškos žmogus.

8. Programavimas

Programavimą kaip ir dizainą reikėtu palikti tos srities profesionalams. Blogai suprogramuotoje svetainėje gali neveikti visas numatytas funkcionalumas, svetainė gali ilgai krautis, dizainerio nupieštas puikus dizainas gali atrodyti visai kitaip ir daugelis kitų dalykų. Patyrias ir savo sritį išmanantis programuotojas suprogramuos svetainę taip, kad ji veiks ne vienerius metus bus apsaugota nuo įvairių kenkėjiškų veiksmų. Jei svetainės dizainas ir atrodo taip kaip nupiešė dizaineris dar nereiškia, kad svetainė yra suprogramuota taisyklingai, galbūt svetainė suprogramuota taip, kad ja paleidus nebegalima joje nieko pakeisti, bet informacija visada gali ir turi keistis.

9. Testavimas

Suprogramavus svetainę yra atliekamas testavimas. Testavimo metu yra tikrinamas svetainės funkcionalumas, patikrinamas dizainas ar jis atitinką tai ką nupiešė dizaineris, patikrinami tekstai ar nėra klaidų, įmonės kontaktinė informacija ir kita tam, kad įsitikinti, kad svetainė veikia gerai ir nėra jokių klaidų ar trūkumų.

10. Atnaujinimas ir priežiūra

Atlikus visus darbus nereiktu užmiršti svetainės. Reikia pastoviai tikrinti ar svetainė veikia gerai ar laikui bėgant neatsiranda kokių klaidų. Taip pat reikėtu vis atnaujinti informaciją, kad žmogus apsilankęs svetainėje gautu tik kuo naujausia informaciją.

Pasidalink:
Facebookgoogle_plus