Reklama atsirado dar tada kai nebuvo laikraščių, radijo ar televizijos tuo metu galbūt net nebuvo tokio termino ar žodžio kaip reklama. Tai buvo labiau kaip rekomendacija, pasiūlymas šiomis dienomis tai vadinama reklama iš lūpų į lūpas.

Pradėjus leisti pirmus laikraščius to meto verslininkai pastebėjo, kad tai puiki priemonė pranešti apie prekes ar paslaugas daug didesnei žmonių grupei. Tokiu būdų atsirado spausdintinė reklama laikraščiuose bei žurnaluose. Paskaičius laikraštį reklama gali ir nesudominti žmogaus, nes jis ją gal tik greitai pamatė ir nespėjo perskaityti.

Tobulėjant technologijoms ir išradūs radijo aparatą reklama tapo dar veiksmingesnė. Reklama radijuje yra perteikiama žodžiu bei garso efektais, galima reklama pakartoti net keletą kartų. Skirtinga intonacija perskaityta reklama gali suteikti kitokį poveikį klausytojui. Ne visada tai ką išgirstame atitinka tikrovę.

Didžiausia revoliucija reklamoje padarė televizijos atsiradimas. Televizijoje naudojamas netik tekstas, garsas, bet ir vaizdas. Vizualinis prekės ar paslaugos pateikimas padidina pardavimus, nes žmogus jau iš karto gali pamatyti kaip viskas atrodo. Prekė didelė ar maža, kokios spalvos, galima parodyti veikimą ir kitą.  Reklama televizijoje yra labai veiksminga, bet ji turi ir minusų žmogus turi skirti laiko, kad žiūrėti televiziją, o reklamuotojas turi tikėtis, kad potencialus klientas pamatys jo reklamą.

Tobulėjimui ribų nėra ir žmogui sukūrus internetą, reklama galima sakyti apsivertė 180 laipsnių. Internetas sujungė  visas prieš tai buvusias reklamos rūšys. Atliktai tyrimais 2014m. nustatyta, kad net 81% pirkėjų prieš pirkdami ieško informacijos internete. 

Interneto puslapiai

Visa informacija internete yra randama interneto puslapiuose. Interneto puslapis galima sakyti tarsi skirtingas kiekvienos įmonės, prekės ar paslaugos laikraštis. Šiuo metu interneto puslapį gali susikurti kiekvieną įmonė. Jei įmonė neturi svetainės klientai jų neranda, jie randa konkurentus. Įmonės puslapiuose skelbiama informacija apie įmonę, prekes ar paslaugas. Interneto puslapio vienas iš didžiausių privalu yra, kad galima pateikti žymiai daugiau informacijos nei laikraštyje, radijuje ar televizijoje, o pateikiama informacija gali būti tekstas, garsas, nuotraukos, vaizdo įrašai.

Žinoma žmogus naršantis internete visos jį dominančios informacijos apie prekes ar paslaugas neranda vienoje svetainėje. Žmogus lankosi įvairiuose interneto svetainėse, kad paskaitytu ką mano kiti žmonės, kad palygintu kainas ir sužinotu kitos jį dominančios informacijos.

Yra tūkstančiai interneto svetainių kur gali apsilankyti žmogus:

  • Konkurentų puslapyje, kurie teikia tokias pat paslaugas ar parduoda prekes;
  • Yra daugybė interneto puslapių kurie rašo apžvalgas apie prekes ar paslaugas;
  • Socialiniuose tinkluose (Facebook, Twiter, Instagram, ir kita);
  • Vaizdo įrašu peržiūrų svetainėse (YouTube, Vimeo ir kita);

Žmogaus nėra įmanoma sulaikyti, kad jis neieškotų informacijos apie prekes ar paslaugas, o pirktų iš karto apsilankęs vienoje svetainėje. Ką dėl to gali padaryti įmonės, tokia socialiai tinklai leidžia turėti savo įmonės socialinį puslapį kur gali rašyti apie naujas prekes ir panašiai, kelti vaizdo įrašus apie prekes ar paslaugas. Kuo daugiau kartu žmogus atlikdamas paiešką internete ras informacijos apie paslauga ar prekę ir ji bus teigiama bei pateikta tos pačios įmonės tuo didesnės galimybės, kad jis pasirinks būtent tos įmonės prekes ar paslaugas.

Internetinė prekyba

Kol nebuvo interneto prekyba vykdavo tik realiose parduotuvėse. Realios parduotuvės išlaikymas kainuoja labai brangiai patalpos, darbuotojai, sandėliai ir panašiai.

Internetas visiškai pakeitė prekybą atsirado internetinės parduotuvės. Reali parduotuvė persikėlė į interneto erdvę. Nebereikia turėti didelių patalpų, parduotuvė užsakymus priima visą parą ir panašiai. Internetinėje prekyboje yra pasiekiamas didesnis žmonių skaičius, nes turint parduotuve tik viename mieste joje dažniausiai apsilanko tik to miesto gyventojai, o interneto parduotuvėje galima apsilankyti iš bet-kurios pasaulio vietos. Kadangi galima apsilankyti iš viso pasaulio auga pardavimai bei įmonės žinomumas.

Reklama internete

Pati reklama internete pasikeitė labai žymiai ji nebėra tokia masinė, ji yra sukoncentruota į potencialų klientą. Leisdami reklamą laikraštyje, radijuje ar televizijoje, reklamuotojas nėra tikras ar jo potencialus klientas tai pamatys ar išgirs. Net ir išgirdęs ar pamatęs reklama potencialus klientas nepirks šiandien, nes jam to nereikia, bet gal prireiks po pusės metų. Tam, kad žmogus nepamirštų įmonės, paslaugos ar prekės reikia reklamuotis visą ta puse metu ar ilgiau kol žmogui to prireiks.

Reklama internete yra rodoma tik tada kai žmogui to reikia ir apie ta paslaugą ar prekę yra susidomėjęs. Žmogus internete ieško informacijos ir jei jis ieško informacijos apie prekę ar paslaugą vadinasi jį tai domina dabar, o ne po pusmečio ar metų todėl parodyti reklama tokiam žmogui yra žymiai efektyviau, nei kitomis priemonėmis.

Reklama internete gali būti labai įvairi, paieškos sistemose kai žmogus ieško informacijos, socialiniuose tinkluose kai bendrauja su draugais, vaizdo įrašu svetainėse kai žiuri filmus, muzikinius klipus ar kita, įvairiuose naujienų portaluose skaitant naujienas.

Taip pat reklamos internete naudingumas yra pamatuojamas žymiai geriau, nei kitose reklamavimosi formose. Galima stebėti kiek tiksliai žmonių pamatė reklamą kiek ant jos paspaudė ir ar reklama atnešė pelną. Reklama internete yra lengvai koreguojama, įdėjus skelbimą į laikraštį yra sunku, o kartais net neįmanoma pakeisti, bet internete, tik pastebėjus klaidą ar tai, kad reklama nėra veiksminga ją galima koreguoti ar visai sustabdyti.

Pasidalink:
Facebookgoogle_plus